הפמ"ת מתאר את נהלי הטיסה בשגרה, אך במקרה של שינוי באופן בו מנוהלים השמיים נדרש מנגנון המודיע לטייסים ומטיסים על השינוי. מברקי NOTAM, או Notification to Airman, הם מברקים המתארים שינוי במרחב האווירי ביחס לפמ"ת.
הפמ"ת מתאר את נהלי הטיסה בשגרה, אך במקרה של שינוי באופן בו מנוהלים השמיים נדרש מנגנון המודיע לטייסים ומטיסים על השינוי. מברקי NOTAM, או Notification to Airman, הם מברקים המתארים שינוי במרחב האווירי ביחס לפמ"ת.
הנחיות החוקר הראשי נמצאות בפרק ג' בפמ"ת, אך מאחר והן מהוות חלק מהותי בגישה אותה נדרש לאמץ כאשר נכנסים לעולם התעופה, בחרנו להקדיש להן פרק נפרד. החוקר הראשי הוא בעצם מינוי מקצועי ועצמאי של שר התחבורה (לפי סעיף 107 לחוק הטיס) לאדם בעל מומחיות וניסיון בחקירת אירועים בטיחותיים. מדובר בגוף עצמאי בתוך משרד התחבורה, שכל מטרתו היא להגיע לסיבה שבגינה התרחשו אירועים בטיחותיים, והמליץ על השינוי הנדרש בעקבות האירוע.
תכנון ותיאום טיסה (או בעצם שימוש במרחב האווירי) הוא חלק משמעותי מעבודת מטיס מורשה. תהליך הסנכרון בין כל הגורמים שמשתמשים במרחב האווירי במדינת ישראל בנוי מתהליך תכנון וביצוע בזמן אמת של התכנית. חשוב שתכירו את התהליך אותו עוברת כל דרישה לשימוש במרחב האווירי, וזאת על מנת שתוכלו לבצע את התיאום בקלות וביעילות.
החומר הנדרש לקורס "רב להב" במסגרת לימוד "תפיסת רישוי מטיס כטב"מ" מוגדר כ"לפי העניין", אליו נוסף המסמך "נוהל היתר מטיס רב להב בקשר עין" המשנה את ההגדרות בתפיסת הרישוי.
החומר הנדרש לקורס "רב להב" במסגרת לימוד "תקנות הטיס (נהלי תיעוד כלי טיס וחלקיהם) תשל"ז 1977"
החומר הנדרש לקורס "רב להב" במסגרת לימוד "תקנות הטיס (הפעלת כלי טיס וכללי טיסה) תשמ"ב 1981"