הטכנולוגיה מתקדמת בשנים האחרונות בקצב מסחרר, כשהיא מצליחה לגעת בעוד ועוד תחומי חיים שונים כשהוא כבר לא מנת חלקם של הרפואה או הבטחון אלא חולש על כל רובד בחיינו החל מהזמנת אוכל ועד להרשמה או צילומים מורכבים. ובאשר לצילומים מורכבים, רובם כיום נעשים באמצעות רחפנים אשר מצליחים להשתלב בצילום, אבטחה, גינון ועוד תחומים אחרים ומשמעותיים. אבל כמו מרבית הפיתוחים הטכנולוגיים כשם שהם יכולים להעניק יתרונות ותכונות ייחודיות לפועל ולייצור של רובנו, הם גם יכולים לבצע נזקים משמעותיים. בשל כך בישראל חוקקו את החוקים להטסת רחפנים, שאותם כל מטיס רחפן חייב להכיר ואף ללמוד בבתי הספר מתאים להטסת רחפנים.
חוקים להטסת הרחפן-אסור מותר וביניהם
כאשר מדובר בכלי רכב כלל הנהגים מחויבים בקבלת רישיון והסמכה לשימוש בכלי הרכב, שכן התוצאות של נסיעה ברכב יכולות להתגלם במגוון מקרים כאשר רובם הגדול דורש גם התערבות של בית משפט. בין אם מדובר במקרים של תאונות אשר גרמו לקיפוח חייהם של בני אדם במקרה הרע ופציעה במקרה הטוב, ובין אם במקרים של שימוש לרעה ברכב כמו גניבה או חטיפה.
אבל כאשר מדובר בחקיקת חוקים להטסת רחפן מדובר על רבדים של אסור, מותר ומה צריך לעשות שכן פעילות של רחפן יכולה לא רק לסכן חיים של אנשים אלא להוות איום בטחוני או להפר זכויות יוצרים. לכן אחד מהחוקים להטסת רחפנים, אוסר על הטסת רחפנים בקרבת שדות תעופה גם בכדי לא לסכן המראה ונחיתה של טיסות וגם בשל טעמי ביטחון.
חוקים יבשים
חקיקת החוקים מבקשת להגן על מגוון רחב של פעילויות ציבוריות ופרטיות, כאשר אחד מהאיסורים הבולטים הוא הטסה של רחפן מעל חמישים מטרים או הטסה של רחפנים בשכונת מגורים או התקהלויות של אנשים. הנחיה נוספת מבין רשימת החוקים, היא שמירה על קשר עין עם הרחפן ושמירת מרחק מבסיסים, תחנות כוח, בתי כלא ושטחי אש למיניהם. אבל בכדי להכיר את כל הפרטים, החוקים וההנחיות מומלץ ללמוד בצורה מסודרת דרך קורס. כך ניתן יהיה לקבל את כל המידע בצורה מסודרת ומותאמת לפעילות שנבקש לבצע עם הרחפן וגם בכדי לעמוד במבחן התאוריה או המעשי של רת"א.