חוקהחוק הטיס

חוק הטיס

החומר הנדרש לקורס "רב להב" במסגרת לימוד "חוק הטיס (התשע"א 2011)" הוא:

פרק א' לפי הענין

פרק ב' סימן ג'

פרק ב' סימן ח'

פרק ב' סימן ט'

פרק ב' סימן י'

פרק ג' סעיפים 63 , 67 , 68 , 72 , 73 , 74 , 76 , 78 , 79

פרק ד' סעיף 80

פרק ו' סעיפים 94 , 95 , 96 , 97 , 98 , 99 , 100

פרק ז' סעיפים 103 , 104 , 105 , 106 , 113

פרק ח' סעיפים 137 , 138 , 139 , 140 , 141

פרק ט' לפי הענין

פרק י' לפי הענין

פרק י"א לפי הענין

כדי להפוך את הלימוד לפשוט יותר צירפנו בפרק זה את החלקים הרלוונטים מהחוק, וסימנו את הסעיפים הללו. אנו מציעים שתקראו את הכתוב מטה ולאחר מכן תקראו את החוק. במידה ויש לנו הערות והארות, תוכלו למצוא אותן בקובץ עצמו.

חוק הטיס עוסק באופן כללי במבנה של גופים הרשאים להטיס כלי טיס במדינת ישראל, בסמכויות ובתפקידים של הגוף המנהל (רשות התעופה האזרחית), בחובות הנוגעות לכלי טיס וכו'. רוב הסעיפים בחוק נוגעים ומנוסחים כך שיחולו על כלי טיס מאוישים, וחלים על כלי טיס בלתי מאוישים במסגרת צווים והוראות.

פרק א' לחוק הטיס הוא פרק ההגדרות. בקובץ סימנו את ההגדרות שלדעתנו רלוונטיות להכיר כמטיסים. ישנן הגדרות שחשוב להכיר בעל פה בשביל הבחינה, ולכן אלו נמצאות בקובץ השאלות שכתבנו ונמצא בסוף פרק "חוק הטיס" בחוברת זו.

את סעיפים 104 , 105 ו-106 לחוק חשוב להכיר כמטיסים. הסעיפים הללו מגדירים את הגישה במקרה של חקירת תאונות תעופה. כלומר, במקרה של תאונה כל תכלית החקירה תהיה להגיע לחקר האמת, ואף אדם לא יכול יהיה לשאת באחריות פלילית כי היה נשוא של חקירה תעופתית, למעט במקרה שבו לא דיווח על אירוע בטיחותי כנדרש.

תשומת לב נוספת כדאי לתת לסעיף 165. במסגרת הסעיף רשות התעופה האזרחית יכולה לתת פטור מהדרישה לתעודת כושר טיסה (סעיף 63). בעת הנוכחית רשות התעופה האזרחית עושה זאת לכטב"מ שהוא מוצר מדף (ומגיע מוכן להפעלה מהיצרן), כל זמן שהבעלים של כלי הטיס משתמש ומחויב לספרות היצרן.

שאלות תרגול – חוק הטיס התשע"א 2011

מהי הגדרת טייס מפקד?
מהו מפעיל אווירי? (אין צורך ללמוד את ההגדרה כלשונה)

מהו כלי רחיפה? (אין צורך ללמוד את ההגדרה כלשונה)

מהו ציוד תעופתי (בהקשר כטב"מ)?

מהו ספר עזר מבצעי?

מהו ספר עזר לתחזוקה?

מהו ספר טיסה?

באיזה תנאים מותר לי להטיס כלי טיס שבו קיימת תקלה טכנית?

פגשתי מפקח מרשות התעופה האזרחית, האם אני חייב לציית לו?

אם אני חניך בטיסה, האם אני חלק מצוות הטיסה?
מהו "אירוע בטיחותי" ומהו "אירוע בטיחותי חמור"?
מהי "תאונת טיס"?
מהי "תקרית טיס" ומהי "תקרית טיס חמורה"?
מה מטרת חקירה של אירוע בטיחותי?
האם אדם יכול לעמוד לדין פלילי בעקבות חקירה של אירוע בטיחותי?
הייתי מעורב בתקרית טיס. האם אני נדרש לדווח? אם כן, למי?
אירע אירוע בטיחותי חמור. האם אני יכול להזיז את כלי הטיס?


Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/preflightco/public_html/wp-content/themes/squadrone/views/prev_next.php on line 10
previous
מערכות מזג אוויר

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/preflightco/public_html/wp-content/themes/squadrone/views/prev_next.php on line 36
next
תקנות הטיס

בשבילנו לימוד הטסה הוא הרבה יותר מסתם מיום עבודה בשטח!

בצוות שלנו לא תמצאו "סתם מטיסים" – כולם בוגרי קורס מדריכים, אשר נכתב והוטמע ע"י מדריכי הטסה יוצאי חיל האויר, על מנת לתת שירות ברמה הגבוהה והמקצועית ביותר! צוות ההדרכה שלנו נבחר בקפידה ועובר תהליכי הכשרה מהמקצועיים בשוק הפרטי.

ליצירת קשר

054-56-56-521 | [email protected]

חברת פריפלייט בע"מ פועלת בפיקוח ובמסגרת רישיון מפעיל אווירי מספר 043142018
מטעם רשות התעופה האזרחית.

logo






    שלחו לנו הודעה


    נא הזן שם מלא



    רישיון מטיס 2 טוןהסבה למטיסים מהצבארישיון מטיסרישיון מפעיל אווירירישיון כלי הטיסאחר




    כל הזכויות שמורות © פריפלייט בע"מ | קורס רחפנים | רישיון לרחפן | תאוריה לרחפן | מפת אתר | בלוג | מקודם ע"י better