רישיוןחוקים להטסת רחפנים | חוקי הטסת רחפן ב-2024

https://www.preflight.co.il/wp-content/uploads/2021/01/חוקים-להטסת-רחפנים-ב-2021.jpg

הטסת רחפנים אמנם מאפיינת היום לא מעט אנשים, אבל אם נדמה לכם שהם פשוט לוקחים את השלט ליד ומתחילים להטיס את הרחפן – טעות גדולה נמצאת בידכם. חוקים להטסת רחפנים הם חלק בלתי נפרד מהטסת הרחפנים, בין אם לצרכי פנאי ועל אחת כמה וכמה לצרכים מקצועיים ומסחרים. כדי לדעת לקראת מה אתם הולכים, כדאי להבין לעומק את כל החוקים להטסת רחפנים ב-2023 ובכלל. אז קדימה, שמרו על החוק כמו שצריך והצטרפו אלינו לכל המידע שחשוב לכם.

להטסת רחפנים ב 2021

חוקים להטסת רחפנים – כי הבטיחות במקום הראשון

חוקים להטסת רחפנים נולדו מתוך ההבנה שהרחפנים עלולים להוות סיכון ממשי בנסיבות מסוימות. החוקים להטסת רחפנים מפורטים בצורה נרחבת על ידי רת"א – רשות התעופה האזרחית וכן על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, והם באים במטרה להגן הן על המטיסים והן על הסביבה.

חוקים להטסת רחפנים מתחלקים לשני חלקים – "עשה" ו"אל תעשה". תחת חוקי ה-"עשה", ניתן למצוא חוקים כמו הקפדה על מרחק של לפחות 2 ק"מ מהמסלולים של שדות התעופה, הטסה תוך שמירה על קשר עין עם הרחפן, הטסה עד גובה של 50 מטר בלבד מעל פני האדמה ועוד. לעומת זאת, תחת חוקי ה-"אל תעשה", ניתן למצוא חוקים כמו לא להטיס בתוך שכונות מגורים, בקרבת מבנים ציבוריים או בקרבת התקהלות של בני אדם, לא להטיס בחוסר תשומת לב או ללא קשר עין, לא להטיס רחפנים לצרכי עבודה מסחרית מבלי להחזיר ברישיון הטסת רחפנים ייעודי ועוד.

להטסת רחפנים ב 2021 1

הקפדה על חוקים להטסת רחפנים ב-2024 היא חשובה יותר מאי פעם

היות והיום המוני אנשים נחשפו והתאהבו בתחום הטסת הרחפנים, עוד ועוד אנשים מצטרפים למעגל מטיסי הרחפנים מדי שנה. בשנת 2023 ניתן לפגוש במטיסי רחפנים כמעט בכל פינה, ולכן בהתאם עולה הסיכוי שהדבר יגרום לנזקים, בעקבות הטסה לא נכונה וחוסר הקפדה על חוקים להטסת רחפנים.

הקפידו בצורה יתרה על חוקים להטסת רחפנים, הן בשעות הפנאי ובוודאי בשעת עבודה מסחרית, ותוכלו להבטיח את הבטיחות האישית של כולנו.

חוקי הטסת רחפן – האם כולם צריכים להקפיד עליהם?

לא מעט אנשים טועים לחשוב שרק מטיסי רחפנים מקצועיים צריכים לדעת, לשנן וכמובן ליישם חוקים להטסת רחפנים. המחשבה הזו היא כמובן שגויה מן היסוד, והיא מקור של הפרדה טבעית שנוצרת בין מטיסי רחפנים חובבים לבין מטיסי רחפנים מקצוענים. אז מהי מהות ההפרדה הזו? רגע לפני שנבדוק, זכרו שכולם כולל כולם חייבים להקפיד על חוקים להטסת רחפנים – מורכבים או פשוטים ככל שיהיו.

מאיפה נולדה ההפרדה בין מטיסים חובבים לבין מטיסים מקצועיים?

ההפרדה בין שני סוגי המטיסים מקורה בעצם העובדה שמטיסי רחפנים חובבים אינם צריכים להחזיק ברישיון הטסת רחפנים בתוקף ,לעומת רחפנים מקצועיים שחייבים להחזיק ברישיון הטסת רחפנים בתוקף על מנת להשתמש בהטסת הרחפנים לצרכים מסחריים שונים. לצורך הדוגמה, אדם שמטיס רחפנים כדי לצלם תמונות מזוויות שונות ולהנות מהתוצרות בעצמו – אינו חייב להחזיק ברישיון להטסת רחפנים. לעומת זאת, אדם שמטיס רחפנים לצורכי תיעוד אירועים כמו חתונות, אירועים עסקיים או אירועים פרטיים אחרים, ומוכר את התוצרים תמורת תשלום – בהחלט צריך להחזיק ברישיון הטסת רחפנים שכזה.

מתוך ההפרדה הזו נולדה גם המחשבה שגם בכל הנושא של אופן ההטסה חלים הבדלים, בעיקר כשמדובר על יישום והקפדה על חוקים להטסת רחפנים. בכל מקרה, בנושא זה לא חלה שום הפרדה, וכל מטיס רחפנים צריך לשמור על החוקים בדיוק באותו האופן.

לדעת חוקים להטסת רחפנים כמו שצריך ולהקפיד עליהם – מאיפה מתחילים?

אז מדובר במשימה לא פשוטה עבור המון אנשים. בדרך כלל כאשר אדם מסגל לעצמו מערכת חוקים, הוא מסגל אותה לאור למידה שמקורה או בחינוך מהבית או בלמידה במסגרות שונות – החל מגנים ובתי ספר יסודיים, ועד מסגרות כמו בתי ספר תיכוניים, צבא, לימודים אקדמאיים ועוד. לכן, הרבה אנשים שמעוניינים להטיס רחפנים ולפתע מתוודעים לעובדה שהם צריכים לדעת את החוקים הנלווים להם – מוצאים את עצמם מופתעים, מבולבלים ולא בטוחים מאיפה להתחיל.

חוקים להטסת רחפנים ניתן ללמוד בשתי דרכים עיקריות: האחת – למידה עצמאית באמצעות אתרי אינטרנט מורשים ומקצועיים שמפרטים בצורה מדויקת על כל חוק וחוק, כולל ההשלכות שלו, הפרטים הכי קטנים שלו ועוד. השניה – למידה מקצועית באמצעות בתי ספר למקצועות ההטסה, כמו בית הספר שלנו – פריפלייט.

כל מטיס או מטיסת רחפנים רשאים לבחור לעצמם את השיטה המועדפת עליהם. אנשים אוטו דידקטיים שיכולים ללמד את עצמם יוכלו להנות מלימודים עצמאיים, ואילו אנשים שלא סומכים על עצמם שיוכלו ללמוד בצורה מקיפה מספיק – מוזמנים בהחלט לקחת חלק בקורסי הלימוד השונים. כמו כן, אנשים שמכירים את החוקים אך רוצים להעשיר את ידיעותיהם – יוכלו גם הם לעשות זאת באמצעות קורסים מקצועיים.

לרכוש את הידע סביב חוקים להטסת רחפנים בצורה מקצועית

אם נתמקד לרגע בשיטת הלימוד השנייה, נמצא שמדובר על שיטה נגישה, קלה ופשוטה במיוחד. בנוסף, היא מביאה איתה ערך מוסף אדיר והוא למידת החוקים מטעם אנשי מקצוע שמגיעים מעולם הטסת הרחפנים, ויכולים להעמיק את הלמידה באמצעות ליווי ותמיכה מתוך הניסיון הקודם והידע העשיר שלהם. אז איך עושים את זה?

ובכן, גם כאן למידת חוקים להטסת רחפנים מתפצלת לשני חלקים – למידה במסגרת קורס תיאוריה ולמידה במסגרת קורס שמשלב בין תיאוריה לפרקטיקה. עבור מטיסים שמעוניינים להשאיר את הטסת הרחפנים בגדר תחביב קורס התיאוריה בהחלט יספיק, אולם מטיסים מקצועיים קורס התיאוריה והפרקטיקה הוא זה שיהיה רלוונטי ביותר.

מטעם מי לומדים בבית הספר פריפלייט?

אצלנו בפריפלייט תוכלו ללמוד חוקים להטסת רחפנים ועוד נושאים רבים ומגוונים בנושא הטסת רחפנים מטעם טובי אנשי המקצוע בתחום. המדריכים שלנו מגיעים מעולם ההטסה, ורובם ככולם יוצאי היחידות המובחרות ביותר של חיל האוויר של צבא ההגנה הישראלי. היות והם מביאים איתם ניסיון עשיר כל כך, הם יוכלו לספר לכם על חוקים להטסת רחפנים לא רק באופן "יבש" וטכני, אלא גם לצרף לכל חוק סיפורים מעניינים ומעשירים מתוך סיפור החיים שלהם. באופן הזה תוכלו ללמוד על החוקים וגם על החשיבות הגדולה שלהם, ולהבין עד כמה הם קריטיים לשמירה על הסביבה והחיים של כולם.

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עוד היום על מנת להנות משלל האופציות השונות שלנו בבית הספר פריפלייט, ומבטיחים שתצאו מרוצים!

 

בשבילנו לימוד הטסה הוא הרבה יותר מסתם מיום עבודה בשטח!

בצוות שלנו לא תמצאו "סתם מטיסים" – כולם בוגרי קורס מדריכים, אשר נכתב והוטמע ע"י מדריכי הטסה יוצאי חיל האויר, על מנת לתת שירות ברמה הגבוהה והמקצועית ביותר! צוות ההדרכה שלנו נבחר בקפידה ועובר תהליכי הכשרה מהמקצועיים בשוק הפרטי.

ליצירת קשר

054-56-56-521 | [email protected]

חברת פריפלייט בע"מ פועלת בפיקוח ובמסגרת רישיון מפעיל אווירי מספר 043142018
מטעם רשות התעופה האזרחית.

logo






    שלחו לנו הודעה


    נא הזן שם מלא



    רישיון מטיס 2 טוןהסבה למטיסים מהצבארישיון מטיסרישיון מפעיל אווירירישיון כלי הטיסאחר




    כל הזכויות שמורות © פריפלייט בע"מ | קורס רחפנים | רישיון לרחפן | תאוריה לרחפן | מפת אתר | בלוג | מקודם ע"י better