רישיוןמי צריך רישיון לרחפן?

https://www.preflight.co.il/wp-content/uploads/2020/10/רישיון-לרחפן.jpg

הרחפן הינו למעשה כלי טיס זעיר, מהיר וחכם, אשר נשלט מרחוק ומשמש כלי יעיל וייחודי לצילום, פיקוח ושליטה, איסוף מידע, נשיאת מטענים קלים, ועוד מגוון רחב של שימושים. למעשה, מדובר על כלי טיס לא מאויש, בעל שני מדחפים לכל הפחות, ובעל מכניקה פשוטה ואפקטיבית. ניתן לראות כי הביקוש סביב הטסת רחפנים עולה וגובר בשנים האחרונות. אם כך, מי צריך רישיון לרחפן?

אז, מי צריך רישיון לרחפן?

למעשה כל אחד אשר עושה שימוש מסחרי ברחפן, חייב להחזיק ברישיון מסודר, ממש כמו בכל כל טיס אחר. את הרישיון ניתן לקבל באמצעות קורס רחפנים מקצועי, אשר בסיומו מתקבל רישיון, באמצעותו ניתן להשתמש ברחפן לצרכים מסחריים, מקצועיים, ועוד.

מה הן המטרות המרכזיות של קורס רחפנים?

אחרי שהבנו מי צריך רישיון לרחפן, מומלץ להבין מה קורס מקצועי של הטסת רחפנים כולל בתוכו. ישנן מספר מטרות מהותיות וחשובות במיוחד, שחשוב שתכירו:

  1. לימוד מעמיק ורחב והכרה טכנית של ממשק הרחפן
  2. לימוד והפעלה באופן תיאורטי ומעשי כאחד
  3. כללי בטיחות בטיסה, והפעלת רחפן באופן בטוח
  4. לימוד נהלי עבודה ותיקון תקלות רחפן
  5. הבנה מעמיקה של המפה הסינופטית

מה לומדים במהלך הקורס?

למעשה, במהלך הקורס תלמדו כיצד להטיס רחפן בצורה המקצועית והבטוחה ביותר, זאת באמצעות שני שלבים, השלב העיוני תאורטי, והשלב המעשי.

השלב המעשי:

שלב זה כולל הדרכה מפורטת ורחבה על הרחפן, זאת על ידי מדריך מקצועי ומוסמך אשר מתמחה בתחום, ולמעשה מלמד כיצד להטיס את הרחפן באופן אופטימלי. כמו כן, במהלך שלב זה נצברות שעות טיסה רבות אשר נדרשות על מנת לסיים את הקורס בהצלחה. רישיון לרחפן עד ארבעה קילו דורש לפחות שש שעות הטסה, ואילו רישיון לרחפן עד 25 קילו, נדרשות לפחות עשר שעות הטסה.

השלב העיוני:

שלב זה למעשה נועד על מנת להכין אתכם למבחן התאוריה של רשות התעופה האזרחית. מבחן זה מורכב משלושה חלקים, ידע טכני כללי, טאורולוגיה, וחוקה לכלי טיס בלתי מאויש.

 

7 דוגמאות למה כדאי לעבור קורס רחפנים מקצועי:

 ניתן לראות כי הביקוש והעניין סביב רחפנים בשנים האחרונות מביא לעניין רב והרשמה רחבה לקורס רחפנים מקצועי, אשר בסופו מתקבל רישיון לרחפן. כאמור, על מנת לעבור את המבחן ולקבל רישיון, נדרש לעבור קורס מטיסי רחפנים, כמובן במקום מורשה אשר מוסמך לכך בלבד.

 

  1. צילום אירועים פרטיים –  צילום באמצעות רחפן ללא ספק הופך להיות סטנדרט של ממש במגוון רחב של אירועים גדולים וקטנים כאחד.
  2. צילום אירועי ספורט – רחפן באירועי ספורט מעניק זווית צילום רחבה, ייחודית ונוספת, שאפילו הצופה אשר נמצא בשטח אינו מקבל. מדובר על יתרון מהותי וחשוב במיוחד.
  3. אירועי טבע – ממש כמו כל סוג של אירוע, הכנסת רחפן לאירועים אשר מתקיימים בטבע מעצימים את החוויה והופכים אותה לייחודית יותר.
  4. צילום פרסומות – ניתן לראות כי בשנים האחרונות השימוש ברחפן בעת צילומי פרסומות שונות נהיה ברירת מחדל ואפשרות מועדפת ופופולרית במיוחד. לדוגמא, פרסומת לרכב חדש, בה מציגים את הרכב בזווית גבוה, תוך כדי נסיעה.
  5. פרויקטים של אדריכלות – הרחפן הינו אידיאלי גם עבור צילום של פרויקטים מתחום האדריכלות, למשל, צילום של תהליכי בניה של פרויקט חדיש, ועוד.
  6. צילום הופעות חיות –  אין ספק כי כל הופעה גדולה אשר מתקיימת באוויר הפתוח יכולה להשתדרג פלאים באמצעות רחפן אווירי אשר מצלם אותה.
  7. צרכי ריסוס – הרחפן שימושי גם בקרב חקלאים, אשר מבינים כי מדובר על פתרון זול ויעיל במיוחד. כמו כן, ריסוס באמצעות רחפן הינו מדויק במיוחד, ואף חוסך חומר ריסוס רב, בהשוואה למטוס או מסוק.

 

קורס רחפנים – איפה כדאי לעבור אותו?

כמו כל קורס מקצועי, חשוב במיוחד לבחור במקום מקצועי, מוסמך, ובעל ניסיון, כזה שמתמחה בתחום ויכול להבטיח לכם קורס איכותי, יעיל ומקצועי. לכן, רצוי ומומלץ לערוך סקר שוק, ולדעת בדיוק היכן אתם עומדים לעבור את הקורס.

בעת החיפוש אחר מקום אמין ומקצועי, תבדקו האם הקורס מציע את כל התכנים הנדרשים, האם תקבלו את כל הידע והכלים החשובים, אשר יהפכו אתכם לאנשים שבאמת יודעים כיצד להשתמש ולהטיס רחפן באופן מקצועי, בטיחותי ונכון.

הרעיון הוא לא רק לעשות את הקורס, לסמן וי, ולקבל את הרישיון, אלא לקבל את כל הידע והכלים הנדרשים לכם על מנת לעשות זאת על הצד הטוב, המקצועי והבטיחותי ביותר, ללא פשרות.

בשבילנו לימוד הטסה הוא הרבה יותר מסתם מיום עבודה בשטח!

בצוות שלנו לא תמצאו "סתם מטיסים" – כולם בוגרי קורס מדריכים, אשר נכתב והוטמע ע"י מדריכי הטסה יוצאי חיל האויר, על מנת לתת שירות ברמה הגבוהה והמקצועית ביותר! צוות ההדרכה שלנו נבחר בקפידה ועובר תהליכי הכשרה מהמקצועיים בשוק הפרטי.

ליצירת קשר

054-56-56-521 | [email protected]

חברת פריפלייט בע"מ פועלת בפיקוח ובמסגרת רישיון מפעיל אווירי מספר 043142018
מטעם רשות התעופה האזרחית.

logo






    שלחו לנו הודעה


    נא הזן שם מלא



    רישיון מטיס 2 טוןהסבה למטיסים מהצבארישיון מטיסרישיון מפעיל אווירירישיון כלי הטיסאחר




    כל הזכויות שמורות © פריפלייט בע"מ | קורס רחפנים | רישיון לרחפן | תאוריה לרחפן | מפת אתר | בלוג | מקודם ע"י better